Szarpanie na zimnym silniku.

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Pomidorsosowy
Nowicjusz
Nowicjusz

Post autor: Pomidorsosowy » pt lis 04, 2016 20:52

Witam,
mam problem z moją Golfinką 1.4 16V + LGP.
Sprawa wygląda następująco - rano, na zimnym silniku, kiedy odpalam samochód na benzynie po dodaniu gazu (do około 2500 - 3000 obrotów) strasznie szarpie. Powyżej tych obrotów silnik nie szarpie. Problem ustaje w momencie przełączenia się auta na gaz. Na gazie jeździ równo i bez żadnych szarpań. Sprawdziłem i na ciepłym silniku na benzynie również jeździ dobrze (jedynie lekkie szarpanie na biegu jałowym przy obrotach 1000 - 1100, ale myślę, że to wina regulacji.
Nie znam się jakoś wybitnie na samochodach więc każda porada i pomoc się przyda :) Samochód był podłączany pod komputer i nie wykazał żadnych wad silnika.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!

hak64
Forum Master
Forum Master

Post autor: hak64 » pt lis 04, 2016 20:58

Szarpanie może być spowodowane wypadaniem zapłonów. Zanim silnik się rozgrzeje kable są wilgotne, a to może powodować przebicia. Sprawdź co i wymień kable, świece, lub cewkę.

specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Pomidorsosowy
Nowicjusz
Nowicjusz

Post autor: Pomidorsosowy » pt lis 04, 2016 21:03

Rozumiem, ale czy w takim przypadku nie miałbym problemów z odpaleniem auta? Bo pali na dotyk...

Pomidorsosowy
Nowicjusz
Nowicjusz

Post autor: Pomidorsosowy » pt lis 04, 2016 21:05

Dodam, że w momencie zwiększania obrotów (na zimnym silniku) świeci się kontrolka silnika, w momencie przekroczenia 2500/3000 tysięcy silnik przestaje przerywać a kontrolka gaśnie, nie zapalając się ponownie...

hak64
Forum Master
Forum Master

Post autor: hak64 » pt lis 04, 2016 22:57

Pomidorsosowy pisze: czy w takim przypadku nie miałbym problemów z odpaleniem auta? Bo pali na dotyk