Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- dulawa
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz lis 02, 2008 09:56
- Lokalizacja: KOS ->Kęty/LoobLyn<-
- Kontakt:
kolego Sztomel proszę położyć się spać a nie filozofować na forum ...do jutra;
mam nadzieję że zdiagnozujesz mojego Klekota bo u mnie cuda sa pod maską z tymi zaworami
pzdr Mariusz
mam nadzieję że zdiagnozujesz mojego Klekota bo u mnie cuda sa pod maską z tymi zaworami
pzdr Mariusz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 10:13 przez dulawa, łącznie zmieniany 1 raz.
"...Lepiej panować w piekle niż być sługa w niebie..."...mogę przywieźć zawieźć poświęcić swój czas po prostu pomóc.....
- dulawa
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz lis 02, 2008 09:56
- Lokalizacja: KOS ->Kęty/LoobLyn<-
- Kontakt:
kolego ja jutro jade na diagnoze tego całego bałaganu z węzykami i zaworkami..tak ze jak ja sie z tym uporam ( a właściwie kolega z Forum ) to wrzuce foto a schematy chyba widziałem na elektrodzie;uzyj opcji szukaj xD lub
pogoogluj pzdr M :green_fuck:
pogoogluj pzdr M :green_fuck:
"...Lepiej panować w piekle niż być sługa w niebie..."...mogę przywieźć zawieźć poświęcić swój czas po prostu pomóc.....
Podziele sie moim doswiadczeniem
mialem caly czas "notauf"
Podłaczylem vaga i mnostwo bledw czujniki przeplywka itp,przeczytalem i rozebralem n75 silnik afn. no okazalo sie ze sa zlamane krućce ktore z niego wychodza,wiec zakupilem drugi na allegro.
Kupilem od 2.5 ve6 8D0 906 277B
powinienem miec 1H0 z przodu ale zaryzykowalem 30 zloty to nie wydatek,wyczyscilem obrucilem biala glowke bo wczesniej 3 wyjscia byly z jednej strony .
Bledy poznikaly zero notlauf masakra ile zaiesznaia to robi
Polecam kazdemu taki zabieg.
a propo czy czyszczenie zaworka egr cos da czy lepiej zaslepic ?
mialem caly czas "notauf"
Podłaczylem vaga i mnostwo bledw czujniki przeplywka itp,przeczytalem i rozebralem n75 silnik afn. no okazalo sie ze sa zlamane krućce ktore z niego wychodza,wiec zakupilem drugi na allegro.
Kupilem od 2.5 ve6 8D0 906 277B
powinienem miec 1H0 z przodu ale zaryzykowalem 30 zloty to nie wydatek,wyczyscilem obrucilem biala glowke bo wczesniej 3 wyjscia byly z jednej strony .
Bledy poznikaly zero notlauf masakra ile zaiesznaia to robi
Polecam kazdemu taki zabieg.
a propo czy czyszczenie zaworka egr cos da czy lepiej zaslepic ?
No wlasnie przy podszybiu nic nie ma Wyczytalem gdzies ze N75 w AJM znajduje wie przy turbo ale z braku czasu nie mam kiedy tego sprawdzic dlatego chcialbym sie dowiedziec tego od was I wogole wszystko odwrotnie mam pod maska
Ostatnio zmieniony sob mar 20, 2010 17:14 przez Drifter23, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, jestem nowy, choć forum to przeglądam od przynajmniej roku.
Dzisiaj zaworek w 1.9TDi 1Z w Audi A4 wyciągnąłem i jedynie przeczyściłem benzyna ekstrakcyjna i rozpuszczalnikiem do farb, bez rozbierania go. Przedmuchałem strzykawką, wcześniej tłoczek wogóle się nie poruszał w środku, nic nie cykało. Teraz zaworek "cyka" słychać go pomimo silnika. Na Polskim VAGu 4.9 pokazywało mi taki błąd:
Dodam jeszcze, że wcześniej jak sprawdzałem vagiem np ilość powietrza w silniku to było zawsze go mniej np ok 2500g na 2700 zakładanych, im wyższe obroty tym większa różnica. Teraz... Różnica wynosi maksymalnie 100g a często jest dokładnie tylko ile powinno...
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: otóż teraz gdy włączę zapłon w aucie, a nie uruchomię jeszcze silnika, słyszę dokładnie jak ten zaworek cyka, troszkę to nienaturalnie brzmi przy wyłączonym silniku. Czy miał ktoś z Was koledzy coś takiego?
Pozdrawiam serdecznie
Dzisiaj zaworek w 1.9TDi 1Z w Audi A4 wyciągnąłem i jedynie przeczyściłem benzyna ekstrakcyjna i rozpuszczalnikiem do farb, bez rozbierania go. Przedmuchałem strzykawką, wcześniej tłoczek wogóle się nie poruszał w środku, nic nie cykało. Teraz zaworek "cyka" słychać go pomimo silnika. Na Polskim VAGu 4.9 pokazywało mi taki błąd:
Auto miało "zrywy" tzn najbardziej odczuwalne było to na drugim biegu, na momencik silnik bardzo słabł by po chwili mógł od nowa wrócić do normy, auto na czwartym biegu szło max 90km/h przy czym przy 80km nagle traciło moc, na piątym jeśli już udało mi się je rozpędzić do 120km/h to przy byle wzniesieniu słabło i prędkość spadała. Często też po dłuższej jeździe ok 90km/h ciężko było je od nowa rozpędzić, bardzo słabe było. Restart silnika wtedy pomagał na pewien czas. Dzisiaj po krótkiej przejażdżce muszę stwierdzić, że silnik jest duuużo mocniejszy, na 4 biegu pojechałem 120km/h i jeszcze czułem zapas mocy pod maską. Przed jazdą skasowałem błąd i po jeździe już się nie pojawił, zobaczę co się jeszcze będzie działo na trasie.575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
różnica doregulowania - BŁĄD SPORADYCZNY
Dodam jeszcze, że wcześniej jak sprawdzałem vagiem np ilość powietrza w silniku to było zawsze go mniej np ok 2500g na 2700 zakładanych, im wyższe obroty tym większa różnica. Teraz... Różnica wynosi maksymalnie 100g a często jest dokładnie tylko ile powinno...
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: otóż teraz gdy włączę zapłon w aucie, a nie uruchomię jeszcze silnika, słyszę dokładnie jak ten zaworek cyka, troszkę to nienaturalnie brzmi przy wyłączonym silniku. Czy miał ktoś z Was koledzy coś takiego?
Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 23:58 przez toobi, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam.
Czytając powyższe posty na temat zachowania się zaworu N75 przy włączonym zapłonie lub przy pracy silnika na wolnych obrotach zastanawia mnie jedno,dlaczego są zdania że gdy zawór cyka to jest wszystko ok.Moim zdaniem takie cykanie jest oznaką zamykania
i otwierania zaworu w czasie gdy turbina jeszcze nie podjęła pracy co jest według mnie niepoprawne.W zasadzie po włączeniu zapłonu powinno się pojawić napięcie 12V na cewce zaworu przez co zawór powinien zamknąć kanał od turba do gruszki która steruje konkretnie w silniku 1Z kanał obejściowy dla spalin napędzających turbinę (turbina bez kierownic).
W przypadku gdy ciśnienie doładowania wzrośnie ponad normę wówczas komputer odcina napięcie zasilające z cewki zaworu N75 przez co zostaje odetkany kanał od turba do gruszki.Wówczas ciśnienie powietrza z turbiny napiera na membranę w gruszce która to jest sprzęgnięta mechanicznie ze sztangą.Sztanga uchyla kanał obejściowy w turbinie dla spalin powodując zmianę prędkości obrotowej turbiny a przez to samo ciśnienie doładowania.
Według mnie to cykanie powinno się pojawiać w trakcie regulacji ciśnienia doładowania,czym większa częstotliwość cykania tym większa precyzja utrzymania na stalym poziomie ciśnienia z turbo.W niektórych wypowiedziach czytałem że napięcie może być różne na cewce N75 przy włączonym zapłonie lub na wolnych obrotach lecz myślę że jest to błąd ponieważ zawór ma dwa stany pracy:albo jest napięcie na cewce 12V, albo go nie ma wcale.To że przy pomiarze tego napięcia wychodzi pomiar inny niż 12V(niższy) spowodowane jest tym że zawór jest zamykany i otwierany przez co miernik napięcia uśrednia odczytywane wartości.Wartość tego napięcia jest uzależniona od częstotliwości załączania i wyłączania tego zaworu przez komputer,najlepiej można by to zaobserwować przykładając do cewki zaworu N75 oscyloskop.
Normalnie przy włączeniu zapłonu na cewce zaworu powinno pojawić się napięcie i powinno być słychać jedno kliknięcie.
Jednak nasuwa się pytanie, jakie błędne wartości otrzymuje komputer że na
podstawie tych danych steruje zaworem tak jak gdyby turbina pracowała pod pełnym obciążeniem pomimo włączenia tylko zapłonu.
Proszę o sprostowanie w przypadku mego błędnego myślenia.
Czytając powyższe posty na temat zachowania się zaworu N75 przy włączonym zapłonie lub przy pracy silnika na wolnych obrotach zastanawia mnie jedno,dlaczego są zdania że gdy zawór cyka to jest wszystko ok.Moim zdaniem takie cykanie jest oznaką zamykania
i otwierania zaworu w czasie gdy turbina jeszcze nie podjęła pracy co jest według mnie niepoprawne.W zasadzie po włączeniu zapłonu powinno się pojawić napięcie 12V na cewce zaworu przez co zawór powinien zamknąć kanał od turba do gruszki która steruje konkretnie w silniku 1Z kanał obejściowy dla spalin napędzających turbinę (turbina bez kierownic).
W przypadku gdy ciśnienie doładowania wzrośnie ponad normę wówczas komputer odcina napięcie zasilające z cewki zaworu N75 przez co zostaje odetkany kanał od turba do gruszki.Wówczas ciśnienie powietrza z turbiny napiera na membranę w gruszce która to jest sprzęgnięta mechanicznie ze sztangą.Sztanga uchyla kanał obejściowy w turbinie dla spalin powodując zmianę prędkości obrotowej turbiny a przez to samo ciśnienie doładowania.
Według mnie to cykanie powinno się pojawiać w trakcie regulacji ciśnienia doładowania,czym większa częstotliwość cykania tym większa precyzja utrzymania na stalym poziomie ciśnienia z turbo.W niektórych wypowiedziach czytałem że napięcie może być różne na cewce N75 przy włączonym zapłonie lub na wolnych obrotach lecz myślę że jest to błąd ponieważ zawór ma dwa stany pracy:albo jest napięcie na cewce 12V, albo go nie ma wcale.To że przy pomiarze tego napięcia wychodzi pomiar inny niż 12V(niższy) spowodowane jest tym że zawór jest zamykany i otwierany przez co miernik napięcia uśrednia odczytywane wartości.Wartość tego napięcia jest uzależniona od częstotliwości załączania i wyłączania tego zaworu przez komputer,najlepiej można by to zaobserwować przykładając do cewki zaworu N75 oscyloskop.
Normalnie przy włączeniu zapłonu na cewce zaworu powinno pojawić się napięcie i powinno być słychać jedno kliknięcie.
Jednak nasuwa się pytanie, jakie błędne wartości otrzymuje komputer że na
podstawie tych danych steruje zaworem tak jak gdyby turbina pracowała pod pełnym obciążeniem pomimo włączenia tylko zapłonu.
Proszę o sprostowanie w przypadku mego błędnego myślenia.
Witam.
Zrobiłem wszystko wg opisu kolegi Jutro sprawdzę jak działa zaworek.
U mnie zbyt często pojawiał się notlauf, więc przed czyszczeniem turbiny lepiej poczyścić sam zaworek dla pewności
Dodam kilka modyfikacji od siebie :
1 - lepiej rozciąć blaszkę z jednej strony i odgiąć na boki, po czym po skończonej pracy założyć z powrotem.
2 - do zmontowania lepiej nie używać kleju... może kiedyś jeszcze przyda się czyszczenie? ja ścisnąłem metalową blaszkę opaską zaciskową i jest jak beton )
Zrobiłem wszystko wg opisu kolegi Jutro sprawdzę jak działa zaworek.
U mnie zbyt często pojawiał się notlauf, więc przed czyszczeniem turbiny lepiej poczyścić sam zaworek dla pewności
Dodam kilka modyfikacji od siebie :
1 - lepiej rozciąć blaszkę z jednej strony i odgiąć na boki, po czym po skończonej pracy założyć z powrotem.
2 - do zmontowania lepiej nie używać kleju... może kiedyś jeszcze przyda się czyszczenie? ja ścisnąłem metalową blaszkę opaską zaciskową i jest jak beton )
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 21:49 przez djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości