głowica 1.6 D (wymiana uszczelki)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

głowica 1.6 D (wymiana uszczelki)

Post autor: mwmw » ndz kwie 16, 2006 18:49

Witam !
Na skutek niezadziałania wentylatora (późno zauważyłem) przegrzałem silnik i wycieka płyn spod uszczelki.
Czy mogę chwilowo w takim stanie się poruszać. Jak najszybciej , z braku kasy, chciałbym sam wymienić uszczelkę - ale potrzebuję informacji jak to zrobić (kiedyś wymieniałem uszczelkę w poldku i 105, słabo znam sie na dieslach) .Gdyby jakiś życzliwy miłośnik tych pojazdów udzielił dokładnej instrukcji byłbym b. wdzięczny i napewno przyda się to dla innych - oczywiście również przydatne są wszelkie informacje o głowicy i okolicy , które trzeba przy okazji dotknąć.
Staropolskim obyczajem Wszystkim Golfiarzom dużo szynki życzę z jajem,
niech golfy i zające pospełniają Wasze plany :food: życzenia to nie łapówka



greg

Post autor: greg » ndz kwie 16, 2006 20:44

potrzebne bedzie ci kilka rzeczy tj narzędzi (klucz do napinacza lub szczypce segera, klucz dynamometryczny, klucz torx+przedłużka, klucze nasadowe) + trzeba kupic uszczelke pod głowicę + 10szt śrub do głowicy - nie próbuj czasem wkręcić starych bo może któras pęknąć i robota od nowa (ja tak miałem - nikt mni enie uprzedził a to był mój 1 raz.. roboty).
zaczynamy:
1. Zdejmujesz osłone paska rozrządu+ osłone klawiatury + zaslepke na kielichu skrzyni biegów (celem ustalenia silnika w ZZ), spuszczasz płyn chłodniczy,odpinasz węże, odkręcasz i zdejmujesz kleme z aku, odpinasz zapinki rura-kolektor wydechowy
2. Kręcąc silnikiem ustawiasz na ZZ - czyli w otworze (kielich skrzyni) będzie na znaku, wałek rorządu ustawiony tak że na 1 cylindrze krzywki mijają się a znak na wałku - czyli ten rowek jest równolegle do płaszczyzny głowicy.
3. Blokujesz koło pompy albo specjalnym trzpieniem albo śrubą o ile pamiętam 10. Odkręcasz rurki pompa-wtryski i zabezpieczasz
4. Odkręcasz kluczem 13 kólko napinacza paska rozrządu, zdejmujesz napinacz i pasek
5. Klucz torx + przedłużka luzujesz wszystkie 10 śrub głowicy a nastepnie je wykręcasz - kolejność na załaczniku. Odkręcasz rurki pompa-wtryski i zabezpieczasz przed dostaniem się syfu do wtrusków i do pompy.
6. Zdejmujesz głowicę - zawozisz do planowania (pewnie trzeba jeszcze odpiąć kolektory, rury wody, czujnik)

Składasz wszystko z powrotem, zakładasz pasek rozrządu,napinacz - napinasz albo kluczem albo w razie braku szczypcami segera. kontrolujesz. Momenty dokręcania i kolejność w załącznikach.
Na koniec - niektórzy mówią że po zagrzaniu dociągnąc głowicę - ja nie dociągam bo za 1 razem dociągnąłem i śruby głowicy pękły, a każdy z zapytanych mechaników oswiecił mnie że nie dociągają bo śruby p[otrafią peknąć podczas dociągania - żaden ze złożonych silników nigdy potem nie potrzebował poprawy.
Załaczniki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » pn kwie 17, 2006 08:46

Wielkie dzięki za tak pomocną wypowiedź , jestem mile zaskoczony . Z rozpędu nie zamykam tematu (może ktoś jeszcze dorzuci swoje doświadczenia ......czy mogę trochę w tym stanie pojeździć ...,jakiej firmy uszczelka..itp)


mwmw

greg

Post autor: greg » pn kwie 17, 2006 15:49

przede wszystkim zlikwiduj przyczyne wlniecia usterki (wymień termostat). Nie polecam dłuższej jazdy na wycieku bo jak cieknie - tracisz ciśnienie a co za tym idzie rośnie temperatura
Ostatnio zmieniony wt kwie 18, 2006 13:06 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kopciuch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw gru 29, 2005 21:53
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kopciuch » pn kwie 17, 2006 19:17

Mała korekta: klucz do odkręcenia śrub głowicy to nie Torx tylko Spline :)
Jest między tymi kluczami mała róznica w ilości wypustów na obwodzie :)


A wszystko przez kobiete....:D

greg

Post autor: greg » pn kwie 17, 2006 19:29

kopciuch pisze:Torx tylko Spline
qrcze u mnie nic na popakowaniu nie jest napisane ale masz rację... http://cgi.ebay.pl/KOMPLET-SPLINE-5-SZT ... dZViewItem



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt kwie 18, 2006 02:46

zalezy jeszcze w ktora strone ci ucieka płyn
czy na zewnatrz silnika czy czasem jeszcze nie do garow sie leje płyn
co moze sie okazac troche niemile dla silnika i moze sie okazac ze potrzebna bedzie wymiana tłoka/tłokow bo bedzie mial za duze wzery od dzialania wody/plynu w cylindrach



mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » pt kwie 28, 2006 22:13

Wszystkim dziękuję za cenne informacje , szczególnie Greg-owi.Zaczynam jutro.


mwmw

greg

Post autor: greg » pt kwie 28, 2006 22:21

napisz jak zrobisz... i pamietaj dokręcasz kluczem dynamometrycznym a potem rurą. Nie dociągaj po zagrzaniu pomimo że w książce tak piszą



mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » wt maja 02, 2006 09:25

Mam problemy : nie mogę ruszyć odkreconej głowicy od strony obudowy wew. rozrządu (czy ona wychodzi z blachą i wałkiem czy trzeba zdjąć koło rozrządu i tę blachę i potem coś jeszcze) oraz będe miał problem z ustawieniem wałka rozrządu (chodzi o jakiś znak na ZZ "bardziej wyraziście") i dalej jak założyć i napiąc pasek zebaty.
Czy do splanowania trzeba wymontować wałek rozrządu.
Czy trzeba zdejmować do tej operacji pasek klinowy.
Jak przeprowadzić kontrole wtrysku.


mwmw

greg

Post autor: greg » śr maja 03, 2006 19:03

mwmw pisze:nie mogę ruszyć odkreconej głowicy od strony obudowy wew. rozrządu (czy ona wychodzi z blachą i wałkiem czy trzeba zdjąć koło rozrządu i tę blachę i potem coś jeszcze
więc tak : blacha jest przykręcona taką śrubką od strony grodzi - cobaczysz ją - na klucz 10. Koło od wałka rozrządu zdejmiesz i tym się akurat bym nie przejmował - problemów z ustawioeniem nie będzi ebo znakiem na wałku ni ejest koło tylko po przeciwnej stronie wałka jest poziome nacięcie dzięki któremu możesz zablokować wałek (wkładałem klucz 17 na płask z powodu braku poziomej blokady). POtem ustawiasz wałke rozrządy tak zeby krzywki na 1 cylindrze (tym od strony paska rozrządu ) były obie w górze a kreska właśnie na wałku była różnolegle do płaszczyzny głowicy i tyle ustawiania wałka...



mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » czw maja 04, 2006 22:03

OK .

Ostatni problem : na kole zamachowym są dwa znaki blisko siebie (nadlewy) - na obydwu znakach I tłok jest w " ZZ " nieznacznie niżej (2 mm ) od płaszczyzny bloku. Natomiast w położeniu pośrednim (nieoznaczonym) , między znakami , tłok wychodzi prawie ponad blok - które położenie uznać za ZZ i zastosować do ustawienia rozrządu.

i jeszcze czy ten rowek na wałku można pewnie użyc do blokady celem przykrecenia wałka ?
Jutro odbieram głowicę , dodatkowo spawanie w okolicy mocowania wtryskiwacza


mwmw

greg

Post autor: greg » czw maja 04, 2006 22:30

mwmw pisze: jeszcze czy ten rowek na wałku można pewnie użyc do blokady celem przykrecenia wałka ?
mozna.
Obrazek

[ Dodano: Czw Maj 04, 2006 10:32 pm ]
znak ma być jeden a nie dwa



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości