głowica 1.6 D (wymiana uszczelki)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
głowica 1.6 D (wymiana uszczelki)
Witam !
Na skutek niezadziałania wentylatora (późno zauważyłem) przegrzałem silnik i wycieka płyn spod uszczelki.
Czy mogę chwilowo w takim stanie się poruszać. Jak najszybciej , z braku kasy, chciałbym sam wymienić uszczelkę - ale potrzebuję informacji jak to zrobić (kiedyś wymieniałem uszczelkę w poldku i 105, słabo znam sie na dieslach) .Gdyby jakiś życzliwy miłośnik tych pojazdów udzielił dokładnej instrukcji byłbym b. wdzięczny i napewno przyda się to dla innych - oczywiście również przydatne są wszelkie informacje o głowicy i okolicy , które trzeba przy okazji dotknąć.
Staropolskim obyczajem Wszystkim Golfiarzom dużo szynki życzę z jajem,
niech golfy i zające pospełniają Wasze plany życzenia to nie łapówka
Na skutek niezadziałania wentylatora (późno zauważyłem) przegrzałem silnik i wycieka płyn spod uszczelki.
Czy mogę chwilowo w takim stanie się poruszać. Jak najszybciej , z braku kasy, chciałbym sam wymienić uszczelkę - ale potrzebuję informacji jak to zrobić (kiedyś wymieniałem uszczelkę w poldku i 105, słabo znam sie na dieslach) .Gdyby jakiś życzliwy miłośnik tych pojazdów udzielił dokładnej instrukcji byłbym b. wdzięczny i napewno przyda się to dla innych - oczywiście również przydatne są wszelkie informacje o głowicy i okolicy , które trzeba przy okazji dotknąć.
Staropolskim obyczajem Wszystkim Golfiarzom dużo szynki życzę z jajem,
niech golfy i zające pospełniają Wasze plany życzenia to nie łapówka
potrzebne bedzie ci kilka rzeczy tj narzędzi (klucz do napinacza lub szczypce segera, klucz dynamometryczny, klucz torx+przedłużka, klucze nasadowe) + trzeba kupic uszczelke pod głowicę + 10szt śrub do głowicy - nie próbuj czasem wkręcić starych bo może któras pęknąć i robota od nowa (ja tak miałem - nikt mni enie uprzedził a to był mój 1 raz.. roboty).
zaczynamy:
1. Zdejmujesz osłone paska rozrządu+ osłone klawiatury + zaslepke na kielichu skrzyni biegów (celem ustalenia silnika w ZZ), spuszczasz płyn chłodniczy,odpinasz węże, odkręcasz i zdejmujesz kleme z aku, odpinasz zapinki rura-kolektor wydechowy
2. Kręcąc silnikiem ustawiasz na ZZ - czyli w otworze (kielich skrzyni) będzie na znaku, wałek rorządu ustawiony tak że na 1 cylindrze krzywki mijają się a znak na wałku - czyli ten rowek jest równolegle do płaszczyzny głowicy.
3. Blokujesz koło pompy albo specjalnym trzpieniem albo śrubą o ile pamiętam 10. Odkręcasz rurki pompa-wtryski i zabezpieczasz
4. Odkręcasz kluczem 13 kólko napinacza paska rozrządu, zdejmujesz napinacz i pasek
5. Klucz torx + przedłużka luzujesz wszystkie 10 śrub głowicy a nastepnie je wykręcasz - kolejność na załaczniku. Odkręcasz rurki pompa-wtryski i zabezpieczasz przed dostaniem się syfu do wtrusków i do pompy.
6. Zdejmujesz głowicę - zawozisz do planowania (pewnie trzeba jeszcze odpiąć kolektory, rury wody, czujnik)
Składasz wszystko z powrotem, zakładasz pasek rozrządu,napinacz - napinasz albo kluczem albo w razie braku szczypcami segera. kontrolujesz. Momenty dokręcania i kolejność w załącznikach.
Na koniec - niektórzy mówią że po zagrzaniu dociągnąc głowicę - ja nie dociągam bo za 1 razem dociągnąłem i śruby głowicy pękły, a każdy z zapytanych mechaników oswiecił mnie że nie dociągają bo śruby p[otrafią peknąć podczas dociągania - żaden ze złożonych silników nigdy potem nie potrzebował poprawy.
Załaczniki
zaczynamy:
1. Zdejmujesz osłone paska rozrządu+ osłone klawiatury + zaslepke na kielichu skrzyni biegów (celem ustalenia silnika w ZZ), spuszczasz płyn chłodniczy,odpinasz węże, odkręcasz i zdejmujesz kleme z aku, odpinasz zapinki rura-kolektor wydechowy
2. Kręcąc silnikiem ustawiasz na ZZ - czyli w otworze (kielich skrzyni) będzie na znaku, wałek rorządu ustawiony tak że na 1 cylindrze krzywki mijają się a znak na wałku - czyli ten rowek jest równolegle do płaszczyzny głowicy.
3. Blokujesz koło pompy albo specjalnym trzpieniem albo śrubą o ile pamiętam 10. Odkręcasz rurki pompa-wtryski i zabezpieczasz
4. Odkręcasz kluczem 13 kólko napinacza paska rozrządu, zdejmujesz napinacz i pasek
5. Klucz torx + przedłużka luzujesz wszystkie 10 śrub głowicy a nastepnie je wykręcasz - kolejność na załaczniku. Odkręcasz rurki pompa-wtryski i zabezpieczasz przed dostaniem się syfu do wtrusków i do pompy.
6. Zdejmujesz głowicę - zawozisz do planowania (pewnie trzeba jeszcze odpiąć kolektory, rury wody, czujnik)
Składasz wszystko z powrotem, zakładasz pasek rozrządu,napinacz - napinasz albo kluczem albo w razie braku szczypcami segera. kontrolujesz. Momenty dokręcania i kolejność w załącznikach.
Na koniec - niektórzy mówią że po zagrzaniu dociągnąc głowicę - ja nie dociągam bo za 1 razem dociągnąłem i śruby głowicy pękły, a każdy z zapytanych mechaników oswiecił mnie że nie dociągają bo śruby p[otrafią peknąć podczas dociągania - żaden ze złożonych silników nigdy potem nie potrzebował poprawy.
Załaczniki
qrcze u mnie nic na popakowaniu nie jest napisane ale masz rację... http://cgi.ebay.pl/KOMPLET-SPLINE-5-SZT ... dZViewItemkopciuch pisze:Torx tylko Spline
Mam problemy : nie mogę ruszyć odkreconej głowicy od strony obudowy wew. rozrządu (czy ona wychodzi z blachą i wałkiem czy trzeba zdjąć koło rozrządu i tę blachę i potem coś jeszcze) oraz będe miał problem z ustawieniem wałka rozrządu (chodzi o jakiś znak na ZZ "bardziej wyraziście") i dalej jak założyć i napiąc pasek zebaty.
Czy do splanowania trzeba wymontować wałek rozrządu.
Czy trzeba zdejmować do tej operacji pasek klinowy.
Jak przeprowadzić kontrole wtrysku.
Czy do splanowania trzeba wymontować wałek rozrządu.
Czy trzeba zdejmować do tej operacji pasek klinowy.
Jak przeprowadzić kontrole wtrysku.
mwmw
więc tak : blacha jest przykręcona taką śrubką od strony grodzi - cobaczysz ją - na klucz 10. Koło od wałka rozrządu zdejmiesz i tym się akurat bym nie przejmował - problemów z ustawioeniem nie będzi ebo znakiem na wałku ni ejest koło tylko po przeciwnej stronie wałka jest poziome nacięcie dzięki któremu możesz zablokować wałek (wkładałem klucz 17 na płask z powodu braku poziomej blokady). POtem ustawiasz wałke rozrządy tak zeby krzywki na 1 cylindrze (tym od strony paska rozrządu ) były obie w górze a kreska właśnie na wałku była różnolegle do płaszczyzny głowicy i tyle ustawiania wałka...mwmw pisze:nie mogę ruszyć odkreconej głowicy od strony obudowy wew. rozrządu (czy ona wychodzi z blachą i wałkiem czy trzeba zdjąć koło rozrządu i tę blachę i potem coś jeszcze
OK .
Ostatni problem : na kole zamachowym są dwa znaki blisko siebie (nadlewy) - na obydwu znakach I tłok jest w " ZZ " nieznacznie niżej (2 mm ) od płaszczyzny bloku. Natomiast w położeniu pośrednim (nieoznaczonym) , między znakami , tłok wychodzi prawie ponad blok - które położenie uznać za ZZ i zastosować do ustawienia rozrządu.
i jeszcze czy ten rowek na wałku można pewnie użyc do blokady celem przykrecenia wałka ?
Jutro odbieram głowicę , dodatkowo spawanie w okolicy mocowania wtryskiwacza
Ostatni problem : na kole zamachowym są dwa znaki blisko siebie (nadlewy) - na obydwu znakach I tłok jest w " ZZ " nieznacznie niżej (2 mm ) od płaszczyzny bloku. Natomiast w położeniu pośrednim (nieoznaczonym) , między znakami , tłok wychodzi prawie ponad blok - które położenie uznać za ZZ i zastosować do ustawienia rozrządu.
i jeszcze czy ten rowek na wałku można pewnie użyc do blokady celem przykrecenia wałka ?
Jutro odbieram głowicę , dodatkowo spawanie w okolicy mocowania wtryskiwacza
mwmw
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości