Skąd pobrać 12 V przy uruchamianiu silnika ? Podłączenie itp
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Proszę tylko jeszcze o rozwianie mojej jednej wątpliwości - wspomniane piny są w tyle skrzynki zgodnie z opisem. Czy te gniazda są wolne z tyłu zależnie od wersji, czy po prostu trzeba się tam jakoś podpiąć ?
Co do kostki ISO to mam takie, teraz tylko pytanie, czy mam wyjąć jeden pin z takiej kostki czy inaczej to poczynić ? W przypadku posiadania takowego pinu, w jaki sposób się podpiąć - z sugestii wnioskuję, że takowy pin ma tam swoje miejsce.
No i na samym końcu, napięcie w owych miejscach pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, nie koniecznie z uruchomieniem silnika. Natomiast znika po zgaszeniu silnika i wyjęciu / okręceniu kluczyka w pozycję 0. Dobrze rozumiem ?
Co do kostki ISO to mam takie, teraz tylko pytanie, czy mam wyjąć jeden pin z takiej kostki czy inaczej to poczynić ? W przypadku posiadania takowego pinu, w jaki sposób się podpiąć - z sugestii wnioskuję, że takowy pin ma tam swoje miejsce.
No i na samym końcu, napięcie w owych miejscach pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, nie koniecznie z uruchomieniem silnika. Natomiast znika po zgaszeniu silnika i wyjęciu / okręceniu kluczyka w pozycję 0. Dobrze rozumiem ?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
W większości samochodów któreś z tych trzech miejsc będzie wolne. Są do różnego wyposażenia a mało który ma wszystko. W takie wolne miejsce wkłada Kolega przewód zakończony pinem takim jak na fotce.
Po zakupie pokazanej kostki ISO głośnikowej lub zasilającej, to wszystko jedno, wyjmujemy przewód z pinem, naciskając w miejscach zaznaczonych, takie języczki w pinie. Mając przewód z pinem, dolutowujemy nasz dodatkowy przewód do wyjętego z kostki, izolujemy miejsce lutowania i całość wkładamy we wtyk skrzynki.
W skrzynce, gdy ją już opuścimy, należy jeszcze przesunąć widoczną tam blokadę (1) zabezpieczającą kostki przed wypadnięciem. Bez przesunięcia blokady - wyjęcie kostek jest niemożliwe. Po zakończeniu prac, blokadę wciskamy z powrotem.
Po zakupie pokazanej kostki ISO głośnikowej lub zasilającej, to wszystko jedno, wyjmujemy przewód z pinem, naciskając w miejscach zaznaczonych, takie języczki w pinie. Mając przewód z pinem, dolutowujemy nasz dodatkowy przewód do wyjętego z kostki, izolujemy miejsce lutowania i całość wkładamy we wtyk skrzynki.
W skrzynce, gdy ją już opuścimy, należy jeszcze przesunąć widoczną tam blokadę (1) zabezpieczającą kostki przed wypadnięciem. Bez przesunięcia blokady - wyjęcie kostek jest niemożliwe. Po zakończeniu prac, blokadę wciskamy z powrotem.
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 00:23 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeżeli się nie boisz lutownicy i kilku prostych elementów elektronicznych to w linku poniżej masz podane jak zrobić automatyczny włącznik świateł. Miedzy innymi jest podane skąd wyczarować napięcie pojawiające się, gdy silnik jest na chodzie. Dodatkowo schemat jak się wpiąć w instalację. Myślę, że nawet nie musisz wytrawiać płytki drukowanej. Układ jest tak prosty, że da się go zrobić za pomocą pająka.
http://www.eres.alpha.pl/elektronika/re ... icle_id=91
http://www.eres.alpha.pl/elektronika/re ... icle_id=91
Dzięki za pomoc !
Myślę że zabawa w układ nieco mija się z celem, z tego względu ze komplikujemy sobie nieco życie.
W moim założeniu, światła włączają się razem z silnikiem / zapłonem. Po zapłonie wciąż pracują. W momencie włączenia postojowych świateł, następuje wyłączenie dziennych za pomocą przekaźnika, bez żadnej elektroniki. Wydaje mi się to najbardziej rozsądnym systemem.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Myślę że zabawa w układ nieco mija się z celem, z tego względu ze komplikujemy sobie nieco życie.
W moim założeniu, światła włączają się razem z silnikiem / zapłonem. Po zapłonie wciąż pracują. W momencie włączenia postojowych świateł, następuje wyłączenie dziennych za pomocą przekaźnika, bez żadnej elektroniki. Wydaje mi się to najbardziej rozsądnym systemem.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Nie doczytałem, że chodzi o światła dzienne. Poniżej masz prosty schemat jak to podłączyć. Jest bardzo prosty i do tego zgodny z przepisami. Opiera się tylko na jednym przekaźniku i diodzie.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102244
Z tego co rozumiem to chcesz tak zrobić, żeby światła do jazdy dziennej włączały się razem z zapłonem, a gasły, gdy włączysz postojowe, co za tym idzie tez i mijania. Pozwoliłem sobie przerobić schemat kolegi okulik, z tematu, który podałem. Żeby działało tak jak Ty chcesz musisz zrobić to według poniższego schematu.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102244
Z tego co rozumiem to chcesz tak zrobić, żeby światła do jazdy dziennej włączały się razem z zapłonem, a gasły, gdy włączysz postojowe, co za tym idzie tez i mijania. Pozwoliłem sobie przerobić schemat kolegi okulik, z tematu, który podałem. Żeby działało tak jak Ty chcesz musisz zrobić to według poniższego schematu.
Ostatnio zmieniony sob lip 03, 2010 00:00 przez Bednarus, łącznie zmieniany 3 razy.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam!
Kolego Skaktus!
Schemat ten jest dla pojazdów nie posiadających przednich świateł przeciwmgielnych, dla takich samochodów konieczne jest użycie kilku diod. Jest to bardzo prosty układ, poza przewodem elektrycznym potrzeba tylko oprawki na bezpiecznik 1A.
Cała sprawa opiera się na pobraniu napięcia z przewodu zasilającego sygnał dźwiękowy. Jest „pod ręką” bo w złączu na chłodnicy – odszukujemy tam żółto-czarny i się dopinamy, starannie później to izolując. Bezpiecznik nie jest potrzebny, zabezpiecza go bezpiecznik nr 13 od sygnału. Przypinamy się w część za za łączem czyli po prawej, patrząc z fotela kierowcy!
Masę lamp doprowadzamy do włącznika świateł, do przewodu dość grubego o kolorze biało-czarnym, pin 56.
Takie połączenie powoduje pojawienie się napięcia po przekręceniu kluczyka w położenie zapłon i zmasowanie lamp poprzez żarówki świateł mijania lub drogowych – w zależności na które jest ustawiona manetka reflektorów. Ponieważ te reflektory się nie świecą – masa jest doskonała.
Teraz zaczyna się ciekawie: po włączeniu reflektorów na dowolne światła (mijania czy drogowe) – w miejsce masy pojawia się +12V co momentalnie pozbawia reflektorów funkcji zapewnienia masy (napięcia się równoważą) i światła dzienne gasną same, mimo że nadal napięcie otrzymują.. Wyczerpuje to warunek Kodeksu Drogowego o konieczności samoczynnego wyłączania się dziennych przy włączaniu przez kierowcę reflektorów!
Dla wygody można tuż przed włącznikiem głównym świateł dać swój dodatkowy włącznik, by dzienne nie świeciły w czasie np. prac serwisowych z włączonym zapłonem.
I jeszcze uwaga techniczna: gdyby z blachą zwarł się któryś z przewodów zaznaczonych na niebiesko - spali się jedynie bezpiecznik sygnału nr 13; gdy zwarcie wystąpi na fioletowym przewodzie czyli już "za" lampami - nic się nie stanie wielkiego: będą świecić z zapłonem ale nie zgasną po włączeniu reflektorów. Układ jest więc całkowicie bezpieczny pod względem zwarć.
Schemat:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f4 ... 919a2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolego Skaktus!
Schemat ten jest dla pojazdów nie posiadających przednich świateł przeciwmgielnych, dla takich samochodów konieczne jest użycie kilku diod. Jest to bardzo prosty układ, poza przewodem elektrycznym potrzeba tylko oprawki na bezpiecznik 1A.
Cała sprawa opiera się na pobraniu napięcia z przewodu zasilającego sygnał dźwiękowy. Jest „pod ręką” bo w złączu na chłodnicy – odszukujemy tam żółto-czarny i się dopinamy, starannie później to izolując. Bezpiecznik nie jest potrzebny, zabezpiecza go bezpiecznik nr 13 od sygnału. Przypinamy się w część za za łączem czyli po prawej, patrząc z fotela kierowcy!
Masę lamp doprowadzamy do włącznika świateł, do przewodu dość grubego o kolorze biało-czarnym, pin 56.
Takie połączenie powoduje pojawienie się napięcia po przekręceniu kluczyka w położenie zapłon i zmasowanie lamp poprzez żarówki świateł mijania lub drogowych – w zależności na które jest ustawiona manetka reflektorów. Ponieważ te reflektory się nie świecą – masa jest doskonała.
Teraz zaczyna się ciekawie: po włączeniu reflektorów na dowolne światła (mijania czy drogowe) – w miejsce masy pojawia się +12V co momentalnie pozbawia reflektorów funkcji zapewnienia masy (napięcia się równoważą) i światła dzienne gasną same, mimo że nadal napięcie otrzymują.. Wyczerpuje to warunek Kodeksu Drogowego o konieczności samoczynnego wyłączania się dziennych przy włączaniu przez kierowcę reflektorów!
Dla wygody można tuż przed włącznikiem głównym świateł dać swój dodatkowy włącznik, by dzienne nie świeciły w czasie np. prac serwisowych z włączonym zapłonem.
I jeszcze uwaga techniczna: gdyby z blachą zwarł się któryś z przewodów zaznaczonych na niebiesko - spali się jedynie bezpiecznik sygnału nr 13; gdy zwarcie wystąpi na fioletowym przewodzie czyli już "za" lampami - nic się nie stanie wielkiego: będą świecić z zapłonem ale nie zgasną po włączeniu reflektorów. Układ jest więc całkowicie bezpieczny pod względem zwarć.
Schemat:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f4 ... 919a2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony pt lip 30, 2010 01:29 przez Zico63b, łącznie zmieniany 5 razy.
Panowie, chciałym odświeżyć temat, a tak naprawdę to dopytać.
Skrzynka zawiera zgodnie z opisem 3 miejsca skąd można pobrać 12 V. Czy ktoś orientuje się które miejsce można dość mocno obciążyć ? Aktualnie potrzebowałem ok 300 mA, teraz będę potrzebował ok 900 mA - 1A. Czy któreś z wspomnianych miejsc da się tak obciążyć ?
Skrzynka zawiera zgodnie z opisem 3 miejsca skąd można pobrać 12 V. Czy ktoś orientuje się które miejsce można dość mocno obciążyć ? Aktualnie potrzebowałem ok 300 mA, teraz będę potrzebował ok 900 mA - 1A. Czy któreś z wspomnianych miejsc da się tak obciążyć ?
Drogi kolego, zgodnie z przepisami światła dzienne mają się zapalać wraz z uruchomieniem silnika i gasnąć po włączeniu świateł postojowych i mijania, krótkotrwałe mrugnięcie długimi( gdy nie masz włączonych świateł) nie powinno powodować wyłączenia dziennych. W Golfie III we włączniku świateł poszukaj styku nr 15. Gdy taki styk będziesz miał podłączasz + do dziennych i - do masy. I to wszystko bez kombinacji i zgodnie z prawem.skaktus pisze:W sumie tak, ale wówczas to komplikuje nieco instalację. Akrualnie mam już tak zrobioną że pobieram z skrzynki 12V i idzie to wszystko na światła dzienne. Nie chcę za bardzo przerabiać wszystkiego, stąd to pytanie.Bednarus pisze:Zawsze możesz użyć przekaźnika, a tamtym miejscem tylko sterować.
Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2010 18:21 przez enesen, łącznie zmieniany 2 razy.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Skąd pobrać 12 V przy uruchamianiu silnika ? Podłączenie
* Światła dzienne mają gasnąć samoczynnie po włączeniu reflektorów czyli drogowych lub mijania.
** Przy krótkotrwałym "błysku" drogowymi, dzienne nie muszą gasnąć ( a nie nie powinny).
*** W golfie 3 na włączniku nie ma zacisku 15, jest X a to coś innego - gaśnie w chwili włączenia startera.
** Przy krótkotrwałym "błysku" drogowymi, dzienne nie muszą gasnąć ( a nie nie powinny).
*** W golfie 3 na włączniku nie ma zacisku 15, jest X a to coś innego - gaśnie w chwili włączenia startera.
Re: Skąd pobrać 12 V przy uruchamianiu silnika ? Podłączenie
jeśli chce się ktoś bawić w elektronika to mam inny pomysł...
http://forum.fiestaklubpolska.pl/viewto ... a651aacab1" onclick="window.open(this.href);return false;
link przedstawia schemat ideowy przypominacza włączonych i wyłączonych świateł mijania. koszt wyprodukowania ok 10 zł
gdzie PC1 to zwykły brzęczyk ceramiczny a DF06 to nic innego jak mostek prostowniczy, który można zastąpić 4 diodami prostowniczymi odpowiednio połączonymi.
brzęczyk - cena ok 6 zł
mostek prostowniczy DF06 - cena ok 2 zł
schemat ideowy został narysowany przez jakiegoś dziekana, który przedstawił zastosowanie dla prądu zmiennego i diod LED dlatego proszę się kierować tym co ja napisałem czyli mostek prostowniczy DF06 oraz buzzer(brzęczyk ceramiczny) wszystko działa po podłączeniu pod prąd stały
http://forum.fiestaklubpolska.pl/viewto ... a651aacab1" onclick="window.open(this.href);return false;
link przedstawia schemat ideowy przypominacza włączonych i wyłączonych świateł mijania. koszt wyprodukowania ok 10 zł
gdzie PC1 to zwykły brzęczyk ceramiczny a DF06 to nic innego jak mostek prostowniczy, który można zastąpić 4 diodami prostowniczymi odpowiednio połączonymi.
brzęczyk - cena ok 6 zł
mostek prostowniczy DF06 - cena ok 2 zł
schemat ideowy został narysowany przez jakiegoś dziekana, który przedstawił zastosowanie dla prądu zmiennego i diod LED dlatego proszę się kierować tym co ja napisałem czyli mostek prostowniczy DF06 oraz buzzer(brzęczyk ceramiczny) wszystko działa po podłączeniu pod prąd stały
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości