A,B,C Lakierowania
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta
powiedzcie czy dobrze chce zrobić...
1 oczyszczenie fragmentu z rdzy
2 odtłuszczenie
3 środek na rdze
4 szpachel
5 szlif szpachli na gładko i zmatowienie fragmentu (do jakich papierów, 600 )
6 odtłuszczenie
7 oklejenie wszystkiego by pozostał odsłonięty ciut mniejszy niż zmatowiony wcześniej fragment
5 malowanie podkładem
6 malowanie bazą
7 odklejenie folii ochronnej
(7a?) można papierem wodnym przepolerować granicę nowy/stary lakier (jakim 1500 )
8 pomalowanie bezbarwnym z "najeżdżaniem" po starym lakierze
9 polerowanie elementu
1 oczyszczenie fragmentu z rdzy
2 odtłuszczenie
3 środek na rdze
4 szpachel
5 szlif szpachli na gładko i zmatowienie fragmentu (do jakich papierów, 600 )
6 odtłuszczenie
7 oklejenie wszystkiego by pozostał odsłonięty ciut mniejszy niż zmatowiony wcześniej fragment
5 malowanie podkładem
6 malowanie bazą
7 odklejenie folii ochronnej
(7a?) można papierem wodnym przepolerować granicę nowy/stary lakier (jakim 1500 )
8 pomalowanie bezbarwnym z "najeżdżaniem" po starym lakierze
9 polerowanie elementu
Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta
zielu,
5) zmatować możesz 1000 na mokro
7a) możesz przetrzec drobnym papierem
8a) przy "najeżdżaniu" "cieniowaniu" na stary lakier trzeba "odkurzyć" żeby nowy wgryzł się w stary, inaczej wyjdzie fazka
8b) po wyschnięciu matowienie papierem 2500 (chyba ze malujesz w komorze)
9) polerka
5) zmatować możesz 1000 na mokro
7a) możesz przetrzec drobnym papierem
8a) przy "najeżdżaniu" "cieniowaniu" na stary lakier trzeba "odkurzyć" żeby nowy wgryzł się w stary, inaczej wyjdzie fazka
8b) po wyschnięciu matowienie papierem 2500 (chyba ze malujesz w komorze)
9) polerka
GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta
a 7a drobnym papierem tzn jakim?? też 1000 na mokro potem czekać aż wyschnie i znów odtłuścić i malować bezbarwnym
"odkurzyć" czyli
"odkurzyć" czyli
Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta
7a) 2000na mokro nie czekaj aż wyschnie bo zostaną starte resztki bazy na elemencie, lepiej wysuszyć np suszarka i w trakcie przecierać ściereczka antystatyczna, nie trzeba odtłuszczać cały czas bo woda przecież nie jest tłusta
ja to nazywam "odkurzyć" czyli w miejscu gdzie kładziesz nowy lakier na stary trzeba cieniować rozpuszczalnikiem do wtrysku, który nie jest tani, ale bez tego wyjdzie gniot, kupa, itd.. no chyba ze masz akryl to inna bajka..
mniej wiecej tak:
ja to nazywam "odkurzyć" czyli w miejscu gdzie kładziesz nowy lakier na stary trzeba cieniować rozpuszczalnikiem do wtrysku, który nie jest tani, ale bez tego wyjdzie gniot, kupa, itd.. no chyba ze masz akryl to inna bajka..
mniej wiecej tak:
GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta
GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520
Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta
A co myślicie aby zakonserwować podłogę, wnętrze drzwi i wewnętrzna stronę boków z tylu w mk2 najpierw specyfikę wash primer http://allegro.pl/grunt-reaktywny-wash- ... 58752.html" onclick="window.open(this.href);return false; na to podkład akrylowy a na podkład akrylowy podkład epoksydowy http://allegro.pl/novol-podklad-epoksyd ... 59517.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Co myślicie o tym. Posłucham tez waszych rad i opinii na temat konserwacji tych części golfiny co wymieniłem wyżej
- duzy_przemo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 921
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
- Lokalizacja: Szczecin
Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta
wojtass31,
Na miejsca zjedzone przez korozję daj wytrawiający (wash primer) potem po całości epoksyd. Potem na całość, jakiś dobrą konserwację.
Na miejsca zjedzone przez korozję daj wytrawiający (wash primer) potem po całości epoksyd. Potem na całość, jakiś dobrą konserwację.
Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta
Cześć. Przeczytałem wszystkie posty. W sumie dużo się dowiedziałem ale mimo to mam kilka pytań na które nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Zaprawki jakoś tam porobiłem. Na moje oko i zdolności to wydaje mi sie że super . Podkładem psiknąłem 4 warstwy. Teraz wygląda to obecnie tak:
Zaznaczę że robie to pierwszy raz i tanim kosztem więc nie czepiać się proszę Jak widać zmatowiłem chyba za dużo niz powinienem ( widać ok 3cm od podkładu ) pal licho. Teraz chcę położyć bazę ale mam pytanie.
1.Po oderwaniu tasmy jest wyczuwalne straszne odcięcie. Czy miejsce odcięcia mam zmatowić do nie wyczuwalnego przejścia zanim zacznę kłaść bazę? Wydaje mi się że wiąże się to z nadmiernym starciem podkładu. Podkład sam w sobie zmatowię ale delikatnie drobnym ziarnem np 2000 na mokro. Akurat taki papier mam.
2.Czy wystarczy że bazę położe na powierzchni 1cm większej niż granica matowienia i czy mam znów robić to z wyraźnym odcięciem czy tym razem granice malowania już "cieniowac mgiełką"
3.Jak położe ostatnią warstwe bazy to klar kłaść znów na o 1 cm większą powierzchnię niż powierzchnia bazy i oczywiście cieniować granice nakładania mgiełką?
4.Jak długo po nałożeniu bazy czekać z nakładaniem klaru? bo ktoś tu mówił że trzeba długo odczekać ok doby a ktoś mówił że na jeszcze lepka bazę kłaść klar. Jedna z tych ocji jest prawidłowa. Która?
5.Czy po nałożeniu i wyschnięciu klaru nalezy go matowić przed nakładaniem pasty polerskiej?
Wiem że moje pytania moga wydać się wam banalne ale zależy mi na tym aby jaknajlepiej zlikwidować efekt odcięcia pieprzonego podkładu a potem bazymiedzy nowym i starym lakierem. Wiem też że zapewne nie uda mi się uzyskac efektu jakiego bym chciał.
6 Jeszcze jedno. Dałem 4 warstwy podkładu. Po delikatnym przetarciu go papierem 2000 momentalnie ściera się aż do blachy. Naprawde bardzo delikatnei przejechałem papierem. Podkład akrylowy niemieckiej firmy ( szary ) kupiony w specjalistycznym sklepie w którym są tylko produkty dla blacharzy i lakierników. Ktos może sie wypowiedzieć?
Zaznaczę że robie to pierwszy raz i tanim kosztem więc nie czepiać się proszę Jak widać zmatowiłem chyba za dużo niz powinienem ( widać ok 3cm od podkładu ) pal licho. Teraz chcę położyć bazę ale mam pytanie.
1.Po oderwaniu tasmy jest wyczuwalne straszne odcięcie. Czy miejsce odcięcia mam zmatowić do nie wyczuwalnego przejścia zanim zacznę kłaść bazę? Wydaje mi się że wiąże się to z nadmiernym starciem podkładu. Podkład sam w sobie zmatowię ale delikatnie drobnym ziarnem np 2000 na mokro. Akurat taki papier mam.
2.Czy wystarczy że bazę położe na powierzchni 1cm większej niż granica matowienia i czy mam znów robić to z wyraźnym odcięciem czy tym razem granice malowania już "cieniowac mgiełką"
3.Jak położe ostatnią warstwe bazy to klar kłaść znów na o 1 cm większą powierzchnię niż powierzchnia bazy i oczywiście cieniować granice nakładania mgiełką?
4.Jak długo po nałożeniu bazy czekać z nakładaniem klaru? bo ktoś tu mówił że trzeba długo odczekać ok doby a ktoś mówił że na jeszcze lepka bazę kłaść klar. Jedna z tych ocji jest prawidłowa. Która?
5.Czy po nałożeniu i wyschnięciu klaru nalezy go matowić przed nakładaniem pasty polerskiej?
Wiem że moje pytania moga wydać się wam banalne ale zależy mi na tym aby jaknajlepiej zlikwidować efekt odcięcia pieprzonego podkładu a potem bazymiedzy nowym i starym lakierem. Wiem też że zapewne nie uda mi się uzyskac efektu jakiego bym chciał.
6 Jeszcze jedno. Dałem 4 warstwy podkładu. Po delikatnym przetarciu go papierem 2000 momentalnie ściera się aż do blachy. Naprawde bardzo delikatnei przejechałem papierem. Podkład akrylowy niemieckiej firmy ( szary ) kupiony w specjalistycznym sklepie w którym są tylko produkty dla blacharzy i lakierników. Ktos może sie wypowiedzieć?
BOSS - Besprzewodowa Obciągarka Samo Ssająca
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta
nigdy do taśmy bo nigdy nie zeszlifujesz tego progu który zrobileś tak by go po nałożeniu lakieru nie było widać...nokash pisze: Na moje oko i zdolności to wydaje mi sie że super . Podkładem psiknąłem 4 warstwy. Teraz wygląda to obecnie tak:
dodatkowo nie pokryłeś podkładem całego naprawianego miejsca :/
2000 to zbyt drobny papier. nie da ci ospowiedniej przyczepnościnokash pisze: Podkład sam w sobie zmatowię ale delikatnie drobnym ziarnem np 2000 na mokro.
zmatuj 800 popraw 1000 lub 1200 a jak nie chcesz to do razu 1200
no i to jest błąd o którym pisałem na początku !nokash pisze:1.Po oderwaniu tasmy jest wyczuwalne straszne odcięcie.
ad2: cieniować
żadna ! klar kładziesz po odparowaniu bazy czyli jak baza zrobi się matowa ! czyli odparuje z niej rozcieńczalnik nie da sie określić jednoznacznie czasu bo jest on zależny do warunków w jakich robisz. Ale tak +/- to 20 minnokash pisze:4.Jak długo po nałożeniu bazy czekać z nakładaniem klaru? bo ktoś tu mówił że trzeba długo odczekać ok doby a ktoś mówił że na jeszcze lepka bazę kłaść klar. Jedna z tych ocji jest prawidłowa. Która?
jeśli zrobisz to dobrze przy użyciu rozcieńczalnika do Cieniowania to nic nie musisz matować tylko trochę zapolerowaćnokash pisze:5.Czy po nałożeniu i wyschnięciu klaru nalezy go matowić przed nakładaniem pasty polerskiej?
Wiem że moje pytania moga wydać się wam banalne ale zależy mi na tym aby jaknajlepiej zlikwidować efekt odcięcia pieprzonego podkładu a potem bazymiedzy nowym i starym lakierem. Wiem też że zapewne nie uda mi się uzyskac efektu jakiego bym chciał.
ten podkład to spray ? bo jeśli nie to jakaś kicha albo za bardzo rozcieńczony !
Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta
Dzięki To_mas za odpowiedzi. Proszę o wypowiedź na ponizsze moje pytanka
Jeżeli mówisz o niebieskich plamkach to jest to stary podkład. Szpachla była innego koloruTo_mas pisze:dodatkowo nie pokryłeś podkładem całego naprawianego miejsca :/
Tu w temacie gdzieś wyczytałem że należy wszystko ładnie zaśłaniać gazetami a gazety przykleja się taśmą. A maluje sie samo miejsce zaprawki. Nie widziałem innego sposobu na zrobienie tego tak żeby było zamalowane samo miejsce szpachli.To_mas pisze:nigdy do taśmy bo nigdy nie zeszlifujesz tego progu który zrobileś tak by go po nałożeniu lakieru nie było widać.
To zrobię tak że samo miejsce tego odcięcia podkładu zeszlifuję papierem tak by było gładkie przejście. Do szpachli było jakieś pół cm. to się zmieszczę.To_mas pisze:nigdy do taśmy bo nigdy nie zeszlifujesz tego progu który zrobileś
Tak to spray. Ponieważ jade tanim kosztem w domowych warunkach. Nie stać mnie na pistolet itd.To_mas pisze:ten podkład to spray ? bo jeśli nie to jakaś kicha albo za bardzo rozcieńczony !
Jestem za tylko dokładnie kiedy go uzyć (czas schnięcia) i wjaki sposób go nałożyć (jakies specjalne ruchy ? czy poprostu tak jak bym malował) Jak dużo go nakładać. Jakie ma zadanie i jak działa?To_mas pisze:jeśli zrobisz to dobrze przy użyciu rozcieńczalnika do Cieniowania to nic nie musisz matować tylko trochę zapolerować
Czy to jak opisałem będzie dobrze? chodzi mi o te różnice 1 cm.nokash pisze:2.Czy wystarczy że bazę położe na powierzchni 1cm większej niż granica matowienia i czy mam znów robić to z wyraźnym odcięciem czy tym razem granice malowania już "cieniowac mgiełką"3.Jak położe ostatnią warstwe bazy to klar kłaść znów na o 1 cm większą powierzchnię niż powierzchnia bazy i oczywiście cieniować granice nakładania mgiełką?
BOSS - Besprzewodowa Obciągarka Samo Ssająca
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta
mam pytanie czemu po lakierowaniu baza wychodzi po chwili taka mgiełka lub pajaczek na lakierze nie na całym elemencie ale gdzie nie gdzie co mogłem zle zrobic???
potem jak klar na to kladłem to wiadome jeszcze gorzej??
potem jak klar na to kladłem to wiadome jeszcze gorzej??
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
A,B,C lakierowania
No to ja z grubsza opiszę, jak wygląda proces lakierowania.
Na początek należy przygotować powierzchnię. Jeśli są jakieś wgniecienia itp. to nakłada się szpachlę i szlifuje papierem 80 lub 100. Stary lakier matuje się papierem 800 (na mokro). Można też matować stary lakier ściereczką matującą, ale uważam że lepiej papierem. potem nakłada się 2 warstwy podkładu (czasami więcej, jak widać jakieś rysy czy coś, wtedy to jest tzw. szpryca). Po wyschnięciu matuje się podkład na mokro papierem 2000. Po wysuszeniu i odtłuszczeniu nakłada się lakier (ilość warstw w zależności od krycia lakieru i ustawienia pistoletu) i odczekuje trochę, aby lakier nieco przysechł. Na nieutwardzony lakier nakłada się 2 warstwy lakieru bezbarwnego. Po utwardzeniu polerka i gotowe
Oczywiście to jest sposób lakierowania stosowany przez ludzi którzy robią to we własnym zakresie, a nie jak robią to zakłady lakiernicze. Nie wiem jak tam to przebiega.
Na początek należy przygotować powierzchnię. Jeśli są jakieś wgniecienia itp. to nakłada się szpachlę i szlifuje papierem 80 lub 100. Stary lakier matuje się papierem 800 (na mokro). Można też matować stary lakier ściereczką matującą, ale uważam że lepiej papierem. potem nakłada się 2 warstwy podkładu (czasami więcej, jak widać jakieś rysy czy coś, wtedy to jest tzw. szpryca). Po wyschnięciu matuje się podkład na mokro papierem 2000. Po wysuszeniu i odtłuszczeniu nakłada się lakier (ilość warstw w zależności od krycia lakieru i ustawienia pistoletu) i odczekuje trochę, aby lakier nieco przysechł. Na nieutwardzony lakier nakłada się 2 warstwy lakieru bezbarwnego. Po utwardzeniu polerka i gotowe
Oczywiście to jest sposób lakierowania stosowany przez ludzi którzy robią to we własnym zakresie, a nie jak robią to zakłady lakiernicze. Nie wiem jak tam to przebiega.
MK3 ADZ->AGU
- maniek8855
- Forum Master
- Posty: 1738
- Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
- Lokalizacja: Warszawa/Halinów
A,B,C lakierowania
A ja mam pytanie. Chce odnowić strukturę w zderzakach, po przejrzeniu wielu tematów jedyny spray, który wg wielu opinii jest porównywalny z pistoletem to dinitrol 820, strukturę już zamówiłem, tylko czy muszę ją jakoś zabezpieczyć, w instrukcji i opisach pojawia się informacja,że należy ją pokryć lakierem do plastików tylko jakiego lakieru należy użyć, i czy jest to naprawdę konieczne?
Mój plan działania jest następujący:
-mycie zderzaka
-zmatowienie powierzchni i ściągnięcie łuszczącej się struktury bolla (nie wypał)
-ewentualne wyrównanie szpachla wykończeniową
-wyszlifowanie wszystkiego
-odtłuszczenie
-i teraz malowanie strukturą czy podkład (wg producenta podklad nie jest wymagany)
I teraz kolejne pytanie czy należy stosować podkład czy jest to zbędne? Na strukturze napisane,ze podkład nie jest wymagany ale czy będzie się dobrze trzymało jak pomaluję strukturę bezpośrednio na wyszlifowaną szpachle?
prosze o podpowiedzi
pozdrawiam
Mój plan działania jest następujący:
-mycie zderzaka
-zmatowienie powierzchni i ściągnięcie łuszczącej się struktury bolla (nie wypał)
-ewentualne wyrównanie szpachla wykończeniową
-wyszlifowanie wszystkiego
-odtłuszczenie
-i teraz malowanie strukturą czy podkład (wg producenta podklad nie jest wymagany)
I teraz kolejne pytanie czy należy stosować podkład czy jest to zbędne? Na strukturze napisane,ze podkład nie jest wymagany ale czy będzie się dobrze trzymało jak pomaluję strukturę bezpośrednio na wyszlifowaną szpachle?
prosze o podpowiedzi
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości